Elviras grundmoduler ger ett kraftfullt grundläggande kundinformations- och debiteringssystem för användning inom områdena el- och näthandel, fjärrvärme och vatten, samt en mängd olika periodiska nyttigheter som t ex kabel-tv, bredband och renhållning. Uppgifter om kunder, anläggningar, mätare, avtal, fakturor och avläsningar med mera finns samlade i en utgångspunkt, anläggningsregistret. I Elviras anläggningsregister får du direkt en överskådlig bild över vilka nyttigheter (el, fjärrvärme, vatten, periodisk) som finns, vilka fakturor som gått ut och är betalda respektive obetalda, kravdatum och mycket mer. Saknar du något fält i anläggningsbilden finns det möjlighet att själv anpassa programmet och lägga till egna fält. Elvira gör kundprocesserna lätta och smidiga. För dig innebär det att ditt arbete blir lite enklare och att du får mer tid över för dina slutkunder.
Elvira byggs upp av en eller flera grundmoduler beroende på vilken verksamhet ni har. Systemet kan sedan byggas på med ytterligare moduler utefter behov. Ett system är riktigt bra först när det är anpassat efter användarens krav, förutsättningar och behov. Berätta för oss vad du vill ha så hjälper vi dig.
Den verkliga styrkan bakom Elvira är att vi utvecklar systemet i nära samarbete med våra kunder, användarna. Vårt mål är att göra ditt vardagliga arbete lite enklare och mer effektivt. Det kan vi bara lyckas med om vi tillsammans kommer överens om vad som behöver utvecklas. Resultatet efter år av utveckling har gjort att Elvira är mycket funktionellt och användarvänligt.
Systemet innehåller lättanvända rutiner för alltifrån mätinsamlingsfunktioner till kundstöd och ekonomirutiner. Under hela utvecklingsfasen har vi kostnader, branschens behov och uppdragsgivarens önskemål i fokus. Men vi nöjer oss inte med det. Vi fortsätter att göra ständiga utvärderingar för att se till att vi alltid erbjuder högsta möjliga kvalitet.
Javisst, det stämmer bra. Alla får vara med och bestämma över Elvira, på ett organiserat sätt. Har du ett önskemål lägger du bara in det på en prioriterbar lista som kan nås av alla användare av systemet. På så sätt kan alla företag prioritera vad de vill ska ingå i kommande versioner. Sedan sammanställer vi detta och utvecklingen sker därefter. Om du inte kan vänta med en punkt från önskelistan har du möjlighet att köpa upp punkten genom att bekosta del av utvecklingen själv.
Elvirasupport är öppen mån-tor 08:30-15:00 fredag 08:30-12:00
Telefon: 044-590 33 00 E-post: support@elvira.se
Har ni frågor till dem som använder systemet idag går det bra att kontakta något av företagen nedan.
För mer information eller en visning av Elvira debiteringssystem kontakta Martin Andersson på telefon 044-590 33 13 eller mail martin@fdab.se.